Gwarancje ubezpieczeniowe
- uzyskaj nowy limit gwarancyjny
- uwolnij gotówkę stanowiącą kaucje gwarancyjne
- usprawnij udział w przetargach
- zwiększ wiarygodność firmy
Współpraca z IMPERO BROKER gwarantuje
- korzystne stawki za gwarancje ubezpieczeniowe
- uzyskanie oczekiwanych limitów gwarancyjnych
- pomoc w ustaleniu akceptowalnej przez beneficjenta treści gwarancji
W celu usprawnienia procesu udzielania gwarancji, warto zawrzeć z zakładem ubezpieczeń umowę generalną. W ramach umowy generalnej zostaje ustalony limit gwarancyjny, a poszczególne zapytania o wydanie/udzielenie gwarancji rozpatrywane są w procedurze uproszczonej.
Gwarancje ubezpieczeniowe
Gwarancje ubezpieczeniowe stanowią dla przedsiębiorstwa alternatywę do angażowania własnych środków finansowych w celu zabezpieczenia inwestora na etapie przystąpienia do przetargu, realizacji kontraktu i w okresie po jego realizacji.
Gwarancja ubezpieczeniowa jest pisemnym zobowiązaniem zakładu ubezpieczeń do zapłaty na rzecz beneficjenta (z reguły inwestora) określonej kwoty, nie wyższej niż wysokość sumy gwarancyjnej w sytuacji, gdy przyjmujący zlecenie nie wywiąże się wobec beneficjenta (inwestora) ze zobowiązań kontraktowych.
Gwarancja ubezpieczeniowa stanowi bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie zakładu ubezpieczeń do wypłaty konkretnej sumy pieniężnej. Ograniczenia zobowiązania zakładu ubezpieczeń do wypłaty kwoty wynikającej z roszczenia złożonego przez beneficjenta mają charakter wyłącznie formalny.
Gwarancje ubezpieczeniowe zabezpieczają inwestora w procesie inwestycyjnym, natomiast przyjmującemu zlecenie pozwalają na osiągniecie korzyści finansowych dzięki wyeliminowaniu konieczności składania zabezpieczeń pieniężnych. Z pewnością podnoszą również wiarygodność wykonawcy.
Rodzaje gwarancji ubezpieczeniowych
Gwarancja zapłaty wadium
Gwarancja zapłaty wadium jest jedną z form wniesienia wadium przez podmioty przystępujące do przetargów. Dzięki niej oferent jest zwolniony z obowiązku wniesienia wadium w formie pieniężnej.
Gwarancja należytego wykonania kontraktu
Gwarancja należytego wykonania kontraktu stanowi zabezpieczenie właściwego i terminowego wykonania kontraktu przez wykonawcę. Dzięki niej wykonawca jest zwolniony z obowiązku wnoszenia zabezpieczenia w formie kaucji pieniężnej.
Gwarancja zwrotu zaliczki
Gwarancja zwrotu zaliczki stanowi zabezpieczenie dla inwestora, który częściowo finansuje wykonanie kontraktu wypłacając wykonawcy zaliczkę. W takim przypadku gwarancja jest zabezpieczeniem dla zamawiającego, że środki wpłacone wykonawcy zostaną wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem.
Gwarancja usunięcia wad i usterek
Gwarancja usunięcia wad i usterek stanowi zabezpieczenie dla inwestora, że ewentualne wady i usterki wynikłe po realizacji kontraktu (ujawnione już po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego) zostaną właściwe i terminowo usunięte.
Gwarancja łączna
Gwarancja należytego wykonania kontraktu i usunięcia wad i usterek, to gwarancja ubezpieczeniowa zabezpieczająca inwestora na etapie realizacji kontraktu jak również w okresie rękojmi.
Niezbędne dokumenty
Ponieważ zobowiązanie zakładu ubezpieczeń wynikające z udzielonej gwarancji ma charakter bezwarunkowy, to na etapie zapytania o możliwość ustalenia limitu gwarancyjnego zakład ubezpieczeń dokonuje oceny wiarygodności wnioskodawcy. W tym celu niezbędne jest przedłożenie następujących dokumentów:
- dokumenty rejestrowe przedsiębiorstwa, umowa spółki
- sprawozdania finansowe
- zaświadczenia ZUS i US
- opinie bankowe
- wypełniony wniosek – zawierający informacje o Państwa bieżącej działalność, zrealizowanych i realizowanych kontraktach, strukturze należności i zobowiązań, źródeł finansowania działalności